Az előző bejegyzésben már meglátogattunk három gyönyörű kilátót, melyekről mesés panoráma nyílik a hűség városára (aki lemaradt róla, itt megtekintheti). Mielőtt azonban tovább folytatnánk a kilátó túrát, mutatok még néhány, az előzőekhez hasonló #csodahelyet is, amelyeket, ha Sopronban járunk mindenképp látogassunk meg.

Ojtozi sétány

Mindig arról ábrándoztam erdőjárásaink során, hogy bárcsak ne kellene hazaindulni sötétedéskor és, hogy milyen jó lenne már, ha éjjelre is kint maradhatnánk az erdőben úgy, hogy nem egy zseblámpa mögül kell leselkednünk, ugyan merről jönnek már megint a vaddisznók. A vágyam teljesült, mikor is egy teljességgel céltalan esti sétánk során, rábukkantunk az Ojtozi- sétány nevet viselő erdei útra, ami éjszaka is biztonsággal járható, hiszen gondoskodtak róla, hogy jól ki legyen világítva. Mondanom sem kell, hogy amikor csak tehettük, felkerestük ezt a helyet, így méltán szerepelhet a Sopron legjobb látnivalói listánkon.

Mindamellett, hogy az erdei ösvényen kéz-a kézben andaloghatunk vagy kutyát sétáltathatunk, neadjég' munka utáni kocogásainkat megejthetjük, kondigépek is rendelkezésünkre állnak, hogy minél fittebb életet élhessünk. Sopronban egyébként nagy divat az erdei tornapálya, csodálkoztam is rendesen, hisz nem idevalósi révén, én azelőtt ilyesmiről még csak nem is hallottam.

Hősi temető

Na igen, kérdezhetnénk most teljes joggal, hogy egy temetőben mégis mi a .. lehet varázslatos? Ám, ha sikerül eljutnunk ide, rögtön megértjük majd, hogy a kérdésünk felesleges. A hősi temető ugyanis, az erdő mélyén, csendes, nyugodt, meghitt környezetben őrzi több ezer hősi halott katona emlékét. S teszi mindezt, a Karmelita kolostortól néhány percnyi sétára, amit szintén érdemes megtekintenünk (vagy mondjam azt, hogy megér egy misét? -khm. én kérek elnézést) És a legjobb, ha a szobrokkal szegélyezett lépcsőt is jól szemügyre vesszük, hiszen, ha már varázslatról beszélünk, akkor a különleges atmoszféra okán az is ebbe a kategóriába esik.

Az 1878-ban a katonaság számára megynyitott temetkezési helyet 1917 óta nevezik Hősi temetőnek.

sopron  élmény  itthon kihagyhatatlan

Napjainkig több, mint 3200 katona, hadifogoly és civil áldozat földi maradványait temették ide. 20 nemzet katonáinak emlékét őrzi a hely, többségük nyughelye jól beazonosítható, sokak emlékét közös emlékműveken örökítettek meg.

A fentebb említett Karmelita kolostor

A lépcsősor

Number one: Dudlesz erdő

Töredelmesen meg kell vallanom, hogy szívemnek legkedvesebbike ez az erdő, pedig Sopronban egyáltalán nincs hiány természeti szépségekben és kirándulási lehetőségekből. Talán azért is kedveltem meg ennyire ezt a helyet, mert távol esik a város zajától és kevesen látogatják. A legtöbbször kettesben róhattuk itt a kilométereket úgy, hogy egyetlen emberrel sem találkoztunk közben. Szarvasokkal azonban, annál többet.

A hely egyébként aktív vadászterület, ezért a kijelölt túraútvonalakról letérni nem ajánlatos. Bár sohasem találkoztunk vadászokkal napközben, de azért nem árt az óvatosság. Ráadásul milyen jól járunk, ha követjük a kijelölt utat... Teljesen ledöbbentem, mikor egy barlang bejárata előtt találtuk magunkat a soproni erdő közepén. Hát még akkor, mikor rájöttünk, hogy egyenesen két barlangot is találtunk, teljesen véletlenül.

Itthon rákeresve a dologra aztán rájöttem, hogy nem vagyok egyedül a meglepettségemmel, hiszen igen kevesen ismerik az Ottó- és Ferenc- nevet viselő barlangokat. Különlegességük, hogy egyrészt felfedezőik neveit viselik, másrész viszont, csak az elmúlt 10-15 éve tették nyilvánossá és látogathatóvá a barlangokat. Róluk a legkorábbi feljegyzés is csak 100 évre nyúlik vissza.

sopron  élmény  itthon kihagyhatatlan

A következő részben folytatjuk soproni kilátó túránkat, a következőkre pedig, egy igazi gyöngyszemet tartogatok. Elöljáróban csak annyit, hogy a határokon túlra is elmerészkedünk majd.

Ha tetszett a bejegyzés, oszd meg másokkal is.

És, ha nem szeretnél lemaradni semmiről, akkor kövesd a blog Facebook oldalát.

Élmények, programok, rendezvények, túrák, csodahelyek